7 Sept 2023

#605 Jak wykorzystać letnie ubrania jesienią?

| |


Wraz z nadejściem Września - zwiastunem jesieni, coraz krótszymi dniami i chłodnymi porankami, widzę jak spora część społeczności Instagrama odczuwa tęsknotę za pełnią lata i słoneczną pogodą. Sezon przejściowy płata figle i nie zawsze wiemy co na siebie włożyć. Ostatnio pisałam o tym, jak przygotować garderobę na jesień? Jednak dla tych, którzy czują niedosyt sezonu wakacyjnego przychodzę z pomocą! Powiem jak wykorzystać letnie ubrania w sezonie jesiennym zamiast zamykać je na dnie szafy. Scrollując swojego Instagrama zauważyłam, że dość często sama noszę typowo letnie rzeczy w chłodną pogodę. Jak zatrzymać lato i uczucie lekkości gdy za oknem pierwsze liście spadają z drzew? Oto kilka, moich inspiracji.

1. Lekkie sukienki

Są zwiewne i ubieramy je raczej by się ochłodzić, a nie by się ocieplić ;) Ja nie jestem ogromną fanką sukienek i z roku na rok mam ich coraz mniej. Krótkie uwielbiam nosić do marynarek jesienią! Nadaję im wtedy innego charakteru i czuję, że to jest mój styl. Im mniej taliowana marynarka tym lepiej. Równie dobrze czuję się w połączeniu dłuższej sukienki z trenczem lub lekkim wełnianym płaszczem. Sweter i kardigan na górę również się sprawdzą. A jeśli posiadasz kozaki np. zamszowe - rozważ zabawę z nimi. Pod dłuższą sukienkę możesz śmiało założyć legginsy i buty, które odsłonią kostkę. Zobacz kilka moich kombinacji.

2. Zwiewne spodnie

Nie rezygnuję z nich jesienią. U mnie sprawdza się ciężki sweter upchany do środka w całości lub częściowo. Lubię także łączyć je z botkami np. kowbojkami, albo z mokasynami. Jeśli posiadasz białe, lniane spodnie, spróbuj na górę narzucić jasny sweterek i dodać czarne akcenty. Ciężki płaszcz? Nie ma problemu! 

3. Topy

Każdy jedwabny top będzie idealną bazą pod sweter bądź kardigan. To samo tyczy się basic tank topów. Marynarka i top, albo jednoczęściowy strój kąpielowy to też ciekawa kombinacja. Obcisłe koszulki nosze do kurtek jeansowych, które upycham do spodni. A jeśli Twój topik jest cięższy np. skórzany, czy pleciony polecam nałożyć go na białą koszulę lub cienki golf. 

4. Spódnice i spódniczki

Tutaj jak w przypadku sukienek - sweter na górę to moja ulubiona mieszanka. Satynowe spódnice lubią się z zamszowymi kozakami/botkami. Jeśli chodzi o marynarkę to może się zrobić nudno, osobiście bardzo rzadko łączę klasyczny miks z topem i zwiewną spódnicą midi. Daję szanse kurtkom, np. skórzanym. Do mini spódniczek fajnie wyglądają botki, wystające skarpetki i coś cięższego na górę. 

5. Szorty, bermudy

Właśnie w tym okresie sprawiają mi największą satysfakcję z noszenia. Ciężkie bluzy albo swetry to dopiero początek. Co powiesz na elegancką koszulę schowaną do środka i marynarkę? Postaraj się by marynarką była dłuższa niż szorty. A może wełniana kamizelka? Do bermudów najczęściej zakładam czarne kozaki lub mokasyny i skarpety. 

6. Klapki, sandały

Wczesną jesienią nadal często je noszę. Np. do cieplejszej sukienki wełnianej, czy dłuższych spodni i swetra. Dziewczyny często noszą również do grubszych płaszczy - ja się jeszcze nie odważyłam plus pogoda nie zawsze pozwala. Ale do kurtek albo trenczy sprawdzają mi się super.


Claudia
www.instagram.com/cgrabowska


Claudia Grabowska

digital creator / style blogger / fashion stylist / creative director
Blog o modzie, stylu i szafie kapsułowej.
White is still my favourite colour. I'm a non euclidean geometry lover and music breather. S l o w f a s h i o n inculcater. Odd might be pretty. These are not outlandish outfits.

📍based in Cracow, Poland

INSTAGRAM    PINTEREST    TWITTER

Search:

Blog Archive